عجب صبری خدا دارد

خدایامن درکلبه ی فقیرانه ی خویش چیزی را دارم
 
که تو درعرش کبریای خود نداری من چون تویی دارم و لی تو چون خودی نداری


  

عجب صبری خدا دارد  !

 

اگر من جای او بودم.

 

,همان یک لحظه ی اول,که اول ظلم را میدیدم از مخلوق بی وجدان,

 

جهان را با این همه زیبایی و زشتی,

 

بروی یکدگر,ویرانه میکردم.

 

***

عجب صبری خدا دارد  !

 

اگر من جای او بودم.

 

که در همسایه ی صدها گرسنه,

 

چند بزمی  گرم عیش و نوش میدیدم,

 

نخستین نعره ی مستانه را خاموش آندم,

 

بر لب پیمانه میکردم .

 

***

عجب صبری خدا دارد  !

 

اگر من جای او بودم

 

که میدیدم یکی عریان و لرزان,

 

دیگری پوشیده از صد جامه ی رنگین,

 

زمین و آسمان را واژگون,مستانه میکردم.

 

***

عجب صبری خدا دارد  !

 

اگر من جای او بودم.

 

نه طاعت می پذیرفتم ,

 

نه گوش از بهر استغفار این بیداد گرها, تیز کرده,

 

پاره پاره در کف زاهد نمایان,سبحه ی,صد دهنه میکردم.

 

***

عجب صبری خدا دارد  !

 

اگر من جای او بودم.

 

برای خاطر تنها یکی مجنون صحرا گرد بی سامان,

 

هزاران لیلی ناز آفرین را کو به کو ,آواره و ,دیوانه میکردم.

 

***

عجب صبری خدا دارد  !

 

اگر من جای او بودم.

 

بگرد شمع سوزان دل عشاق سر گردان,

 

سرا پای وجود بی وفا معشوق را,پروانه میکردم.

 

***

عجب صبری خدا دارد  !

 

اگر من جای او بودم .

 

بعرش کبریایی, با همه صبر خدایی,

 

تا که میدیدم عزیز نا بجایی,ناز بر یک ناروا گردیده ,خواری میفروشد,

 

گردش این چرخ را ویرانه,بیصبرانه میکردم  .

 

***

عجب صبری خدا دارد  !

 

اگر من جای او بودم .

 

که میدیدم مشوش عارف و عامی,

 

ز برق فتنه ی این علم عالم سوز مودم کش,

 

بجز اندیشه ی عشق و وفا,معدود هر فکری ,

 

در این دنیای, پر افسانه میکردم .

 

***

عجب صبری خدا دارد  !

 

اگر من جای او بودم .

 

همین بهتر که او خود جای خود بنشسته و ,

 

تاب تماشای تمام زشتکاریهای این مخلوق را دارد,

 

و گر نه من بجای او بودم ,

 

یک نفس کی عادلانه سازشی,

 

با جاهل و فرزانه میکردم  .    عجب صبری خدا دارد  !    عجب صبری خدا دارد  !!

 

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
راحله یکشنبه 15 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 03:14 ب.ظ

بازهم مثل همیشه جالب بود.موفق باشین .

ریحانه یکشنبه 15 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 05:53 ب.ظ

سلام
معذرت می خواهم که در این چند وقت به تو سر نزدم
به نظر من وبلاگ قبلی جالب تر بود
ولی این هم زیباست
سلیقه ی شما را تحسین می کنم
سبز و موفق باشی
ریحانه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد